Zwembandjes



Strand van Marathias, zuidkant van Corfu. We zijn er mooi op tijd, niet druk in ieder geval. Strand bedje voor aan, het publiek is voornamelijk van wat middelbare leeftijd. 


Ik zie ze het strand op komen, een jongeman met 2 dames. Zo rond de achttien, uitgelaten, volgens de laatste strandmode, strohoedjes van de souvenir shop. 


Het drietal voert overal een show bij op, aandacht vragen lijkt de drijfveer te zijn. Aandacht, positief of negatief, is altijd goed, zo leerde de weledele Herman Brood ons al in een grijs verleden. Als je maar in het nieuws bent, dan kan er tenminste over je geluld worden.

Na een heel insmeer ritueel is het even rustig. Voorbereiding blijkt achteraf. Plotseling wordt de aandacht van werkelijk iedereen getrokken door het drietal. Veel gegil, oranje opblaasbare armbandjes, zoals je een peuter aantrekt op het strand. Ik snap er eerst niets van. Waarom al die bombarie? Even later zie ik dat de acties van de dames worden gefilmd door de jongeman, ook op het strand gaat het opvallend gedrag door, geregisseerd bijna.

"Vloggers!" schiet het opeens door mijn hoofd. Als ik weer eens op YouTube kijk sla ik dat kanaal maar over...................

Reacties